Džiaugimasis vėliava

Taigi, dar vienas paburbėjimas paskaičius internetinę žiniasklaidą. Šį kartą apie straipsnį „Valdžiažmogiai neleis džiaugtis net vėliava?“.

Autorius Rimantas Varnauskas straipsnio įžangoje kerta nepaprastai skambų antausį „valdžiažmogiams“: „Iš oficialių tribūnų politikai ir valdininkai, suokdami apie patriotizmą, susitelkimą sunkmečio akivaizdoje, realiame gyvenime yra pasiruošę žlugdyti bet kokią laisvesnę iniciatyvą. Taip atsitiko su, regis, nekaltu sumanymu – vykstant pasaulio krepšinio čempionatui, puošti automobilius stilizuotomis tautinių spalvų vėliavėlėmis.“


Ir kaip gi nepasipiktinti tokiais niekšais? Kaip galima uždrausti naudoti valstybės simbolį, gi visi yra labai dideli patriotai (tiesa, dažniausiai tik kai rinktinė laimi)?! Kokie gi negeri tie valdininkai, kurie visai neturi kitų reikalų, tik gadinti tokias nuostabias patriotiškumo apraiškas… Matyt panašiai iš karto pagalvojo ir dauguma straipsnio komentatorių. O jei jau pagalvojo, tai kam gi skaityti straipsnį, tikrai lengviau iš karto pasipiktinti ir išsilieti rašant komentarą…

Tačiau paskaičius straipsnį pradeda aiškėti kokią gi ten laisvą iniciatyvą, kokį nekaltą sumanymą ten bando uždrausti. Yla labai greitai išlenda iš maišo. Straipsnyje rašoma:

„Piliečių skunduose teigiama, kad viena iš Lietuvos Respublikos bendrovių ilgą laiką vykdo rinkodaros kampaniją – savo klientams dalydama ar parduodama produktus, kuriuose vaizduojama Lietuvos Respublikos vėliava, o jos centre – su bendrovės produktais susietas atvaizdas.

S. Šedbaras, atsižvelgdamas į tai, kad skunduose nurodyti veiksmai galimai prieštarauja Lietuvos Respublikos valstybės vėliavos ir kitų vėliavų įstatymo nuostatoms, prašo Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos ištirti tokius bendrovės veiksmus.“

Taigi, čia kalbama ne apie vėliavą, o apie net nežinau kaip vadintiną vieno iš alaus gamintojų reklamą. Ji atrodo taip:

Bent jau man to daikto vadinti vėliava niekaip nesigauna . Lietuvos valstybės vėliavos išvaizda ir matmenys yra aprašomi Lietuvos respublikos valstybės vėliavos ir kitų vėliavų įstatyme.

Straipsnyje cituojamas heraldikos specialistas ponas E.A.Rimša, sakydamas „Juk amerikiečiai savo vėliavą net „ant triusikų“ deda. Ar dėl to jie tampa mažesni patriotai, – šaipėsi žinomiausias Lietuvos heraldikos specialistas. – Reikėtų tik džiaugtis, kad žmonės iškelia vėliavėles, jaučia vieningumą, sutelktumą, o ne gyventi lyg kokiais viduramžiais, kai tik valdininkai gali spręsti, kur, kaip, kada kelti vėliavą“, džiaugiasi tokiu pilietiškumu ir patriotiškumu, tačiau gal džiaugtis labiau vertėtų tada, kai yra iškeliamos Lietuvos valstybės vėliavėlės, o ne alaus reklama?

O kažin įmanoma pamatyti JAV vėliavą, ant kurios būtų užpiešta McDonald, CocaCola ar dar kokia reklama, o JAV heraldikos specialistai ją vis tiek vadintų normalia vėliava? Pabandžiau rasti informacijos apie tai. Radau čia. Viena iš pastraipų skamba taip: „The flag should never be used for any advertising purpose. It should not be embroidered, printed or otherwise impressed on such articles as cushions, handkerchiefs, napkins, boxes, or anything intended to be discarded after temporary use. Advertising signs should not be attached to the staff or halyard.“, o kita The flag should never have any mark, insignia, letter, word, number, figure, or drawing of any kind placed on it, or attached to it.“

Taip va taip ir gaunasi su tais amerikiečiais, dedančiais savo vėliavą ant triusikų ir patriotais lietuvaičiais, terliojančiais savo valstybės vėliavą alaus reklama…


Pasidalinkite:
Facebookgoogle_plus

3 comments

  1. Viskas čia aišku- Švyturys naudojasi subingalviais tautiečiais, kad anys tampytų visur jų reklamą, o kai sąmoningesnieji pasiskelbia tai pastebėję, tada nuperka apgailėtinos rašliavos parsidavėliškoje neva žiiasklaidoje… Man tik štai įdomu, po ta rašliava juk pasirašė žmogus, neva žurnalistas, juk tai, po kuo jis pasirašė niekur neišnyks… Ar jis toks kvailas?

    • Mariau, mano manymu tas žurnalistas yra tiesiog pigus.
      Tai nebūtinai finansinis vertinimas – jis rašo pigiai ir prastai. Tačiau tikslą lyg ir pasiekė. Daugybė komentatorių, net nepasivarginę įjungti savo galvojimo organų, pradėjo baisiai piktintis tokiu jų teisių varžymu. Liudna.

  2. Pigus, žinoma…, bet pardavė jis juk reputaciją. Nors, kad kažką parduoti, dar reikia tai turėti…

Comments are closed.