Koks gi aš rizikingas. Truputis reklamos „Lietuvos draudimui“.

Šiandien prisiminiau, kad baigiasi mano privalomojo vairuotojo civilinės atsakomybės draudimo sutarties terminas. Ką gi, reikia draustis, niekur nesidėsi.

Vedinas noro rasti kuo pigesnį variantą, ėmiau naršyti po įvairių draudimo bendrovių internetines svetaines ir net paskambinau į bebaigiantį galioti draudimą man pardavusią bendrovę.

Nuo praėjusių metų įvyko vienas įdomus pasikeitimas – bendrovės nebeklausia, ar norėsiu gauti žaliąją kortą. Dar prieš metus tai buvo kainą lemiantis klausimas ir dėl jo teko pasiginčyti su draudikų atstovais, norinčius gauti papildomus 10-20 litų už šį dokumentą. Puikiai pamenu, kad draudikų atstovai niekaip nenorėjo girdėti apie tai, kad įstatymas įpareigoja šį dokumentą išduoti nemokamai.

Šiais metais klausimas jau kitoks – ar važiuosite į užsienį. Atsakymas „taip“ daugumos draudimo kainą pakelia mažiausiai keliolika litų.

Su bendrovės „Compensa“ vadybininke (atsiliepė bendruoju telefonu) bandžiau išsiaiškinti, kodėl gi taip yra. Išgirdau, kad jeigu važiuosiu į užsienį, padidės mano rizikos laipsnis ar rizikingumas (terminas mano, tad gali ne visai atitikti oficialiąją terminologiją). Argumentai labai keisti ir diskutuotini:

  • Važiuojant į užsienį, nuvažiuojami didesni atstumai. Todėl vairuotojas gali būti labiau pavargęs ir tai gali įtakoti rizikingumą.
  • Nežinomi keliai
  • Prastos vairuotojo žinios apie kitų valstybių kelių eismo taisykles, apribojimus, ženklų nepažinojimas
  • Statistika

Tikrai buvau nemaloniai nustebintas, jog argumentai yra tokie banalūs…

  1.  Užsienis yra didelis. Tai ir už 170km nuo Vilniaus esantis Latvijos kaimelis, ir Ispanijos – Portugalijos pasienis. Atstumų skirtumai milžiniški, o rizika, remiantis šiuo argumentu, vis tiek didėja…
  2. Lenkijos, Latvijos, Ispanijos, Vokietijos, Čekijos ir kitų valstybių keliai man yra klaidūs lygiai tiek pat, kiek Vilkaviškio, Plungės ar Telšių apylinkės. Visur sugebėčiau labai sėkmingai pasiklysti. Bet va draudimo rizika didėja tik užsienyje…
  3. Na, jeigu vairuotojas negeba atskirti elementarių ženklų, kurie visoje Europoje yra tikrai labai panašūs, kaip ir beveik identiški greičio apribojimai (tarp kitko įvažiuojant į valstybę paprastai būna didelis stendas su pagrindiniais apribojimais), tai jis lygiai tiek pat rizikingas ir Lietuvoje, ir Užsienyje. Taip pat spėju, kad draudikai tikrai nedraudžia vairuotojų nuo kitų valstybių KET nežinojimo…
  4. Statistika. Šis argumentas man patiko labiausiai. Paklausiau kur ją galima rasti ir pasinagrinėti. Man pasiūlė kreiptis į policiją… Vos nesusikeikiau. Kurios valstybės kažin???

Kaip kad sakė vienas neblogas vyrukas, vadinamas Yvl, tai „kažkas sugalvojo, kad taip REIKIA, bet kodėl tai …..“ (daugtaškiu pakeičiau necenzūrinę raidžių kombinaciją). Ir visai panašu, jog jis teisus.

Į Compensą parašiau laišką ir paklausiau kuo skirsis mano rizika dviejose situacijose:

1. 10 kartų per metus važiuoju maršrutu Vilnius-Palanga-Vilnius. Susidaro apie 700 kilometrų, kuriuos įveikiu per vieną dieną.
2. 10 kartų per metus važiuoju maršrutu Vilnius-Daugavpils (Latvija) – Vilnius. Susidaro apie 350 kilometrų, kuriuos įveikiu per vieną dieną.

Kodėl parašiau tokias sąlygas? Todėl, kad norėjosi pabrėžti telefonu pateiktų argumentų silpnumą:

  • Nuovargis eliminuojamas, nes Lietuvoje važiuodamas įveikiu daugiau kilometrų, atitinkamai ir pavargstu labiau negu važiuodamas į užsienį. Bet Lietuvoje draudimas kainuos pigiau…
  • Latvijos kelių nežinau. Jie man klaidūs. Latviškai nemoku, kelio pasiklausti negalėsiu, reiškia blūdysiu ir klaidžiosiu.
  • Latvijoje – latviški kelio ženklai!!!!! Siaubas. Nenoriu komentuoti, kad neištiktų panikos priepuolis dėl tų paslaptingų ir neatpažįstamų kelio ženklų ir nežinomų kelių eismo taisyklių.
  • Apie statistiką, tai nežinau nieko. Gal reiktų pabandyti kreiptis į Lietuvos ir Latvijos policijos struktūras ir pasidomėti. Tik bijau, kad man pasiūlys eiti į čia

Nudžiugino ta bendrovė, iš kurios to mažiausiai tikėjaus – „Lietuvos draudimas„. Tradicišai šios bendrovės siūlomos kainos būdavo aukštesnės nei kitur. O šiandien ėmė ir nustebino. Ir ne kažkokia super mažesne kaina, ne kažkokiomis super geromis sąlygomis – viskas yra panašiai kaip ir kitur. Tačiau ši bendrovė vienintelė (kitų bent jau šiandien neradau), kuri nemano, kad važiuojant į Europos sąjungos šalis (kur eismas vyksta dešiniąja kelio puse) didėja draudimo rizika. Jų kaina vienoda ir važinėjantiems Lietuvoje, ir tam tikrą dienų skaičių praleidžiantiems užsienyje vairuotojams.

Sakysite, kad kainoje jau įskaičiuota rizika, važiuojantiems į užsienį? Tikėtina, kad taip. Bet kad pasiūlė maždaug tokią kainą, kokią kitos bendrovės siūlo važinėjantiems tik Lietuvoje… Ir dar man patiko tai, kad nebuvo kvailų klausimų apie tai, ar kada nors važiuosiu užsienin. Paklausė tik to, ar važiuosiu Anglijon, Airijon arba į Kiprą. Ne? Viskas, imkite draudimą.

Susidarė įspūdis, kad viskas daug paprasčiau ir apėmė jausmas, kad jeigu ir esu mulkinamas, tai bent jau mažiau ir ne taip nachališkai kaip kitur.

p.s. jeigu skaitys kažkas iš Lietuvos draudimo – padėką už reklamą priimu įvairiomis formomis 🙂

Pasidalinkite:
Facebookgoogle_plus